MS Excel w praktyce

Opis

16-godzinne warsztaty przeznaczone dla osób, które w codziennej pracy korzystają z MS Excel, i które chcą usystematyzować posiadaną wiedzę i poznać nowe możliwości arkusza kalkulacyjnego. Zakres kursu uwzględnia zarówno zagadnienia przydatne w pracy zawodowej, jak i przy wykorzystywaniu arkusza kalkulacyjnego do celów prywatnych (np. do prowadzenia budżetu domowego). W programie m.in. zasady budowania „inteligentnych” arkuszy, parametryzowanie danych, tworzenie formuł obliczeniowych, wykorzystanie wbudowanych funkcji, budowanie bazy danych, filtrowanie i sortowanie danych, tabele przestawne, dodatek Analiza danych, elementy prognozowania gospodarczego, wizualizacja danych.

Szczegóły

Czas trwania:

16 h

Miejsce:

ul. Jęczmienna 10/2, Wrocław

Korzyści ze szkolenia:

Po ukończeniu szkolenia uczestnik potrafi:

        • konstruować „inteligentne” arkusze kalkulacyjne,
        • wykonywać obliczenia w MS Excel,
        • korzystać z funkcji MS Excel,
        • analizować dane z wykorzystaniem narzędzi takich jak autofiltr, tabela przestawna, sumy pośrednie,
        • zastosować proste metody prognostyczne z wykorzystaniem narzędzi MS Excel,
        • wizualizować dane w postaci wykresów.
Adresaci szkolenia:

Warsztat jest przeznaczony dla osób z doświadczeniem zawodowym, które w codziennej pracy wykorzystują MS Excel i chcą usystematyzować posiadaną wiedzę oraz poznać nowe możliwości arkusza kalkulacyjnego. Program kursu uwzględnia zarówno zagadnienia przydatne w pracy zawodowej, jak i przy wykorzystywaniu arkusza kalkulacyjnego do celów prywatnych (np. do prowadzenia budżetu domowego). Warsztaty komputerowe prowadzone w oparciu o praktyczne przykłady.

Program:

I moduł:

        • przegląd możliwości arkusza kalkulacyjnego
        • zasady wprowadzania danych do arkusza
        • zasady budowania „inteligentnych” arkuszy, parametryzowanie danych
        • tworzenie formuł obliczeniowych
        • wykorzystanie funkcji statystycznych, matematycznych, tekstowych
        • wykorzystanie funkcji warunkowych (jeżeli, suma.jeżeli, licz.jeżeli) oraz funkcji wyszukiwania i adresu (np. wyszukaj.pionowo)
        • formatowanie danych

II moduł:

        • budowanie bazy danych w MS Excel (zasady i możliwości wprowadzania danych, formularze)
        • filtrowanie i sortowanie danych
        • wykorzystanie funkcji bazodanowych
        • tabele przestawne
        • sumy częściowe
        • dodatek Analiza danych
        • elementy prognozowania gospodarczego z wykorzystaniem MS Excel
        • wizualizacja danych (tworzenie, modyfikowanie i formatowanie wykresów)
Prowadzące:

Żeneta Jaworska – absolwentka Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Od 2000 r. trener w obszarze MS Office i MS Project. Certyfikat facylitatora – Certyfikat APMG International™ Facilitation. Bogate doświadczenie w przygotowaniu programów szkoleniowych i prowadzeniu warsztatów komputerowych dedykowanych przedstawicielom różnych grup społecznych i zawodowych.