Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym

Opis

16-godzinne warsztaty skierowane są do pracowników firm/przedsiębiorstw/instytucji, którzy pracują lub będą pracować w międzynarodowym środowisku zawodowym. Dla profesjonalnej obsługi zagranicznych klientów i komunikacji w środowisku międzynarodowym kluczowe znaczenie mają kompetencje i umiejętności dobrze wyszkolonych pracowników potrafiących właściwie zinterpretować zachowania zagranicznych klientów i partnerów. Znajomość różnic interkulturowych daje im szansę i możliwość przygotowania oferty zgodnie z oczekiwaniami obcokrajowców, właściwego zinterpretowania ich zachowania, adekwatnego komunikowania się, zrozumienia potrzeb oraz zapobiegania powstawaniu problemów i konfliktów. W programie warsztatów możliwe jest uwzględnienie materiałów i analiza indywidualnych doświadczeń interkulturowych uczestników.

Szczegóły

Czas trwania:

16 h

Miejsce:

ul. Jęczmienna 10/2, Wrocław

Korzyści ze szkolenia:

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

        • rozpoznaje podstawowe różnice kulturowe związane z odmiennym sposobem komunikowania się oraz postrzeganiem takich kategorii jak np. czas, hierarchia i relacje międzyludzkie,
        • potrafi wykorzystać wiedzę interkulturową w profesjonalnej obsłudze klientów zagranicznych np. w zapobieganiu i rozwiązywaniu kulturowo uwarunkowanych problemów i konfliktów.
Adresaci szkolenia:

Warsztaty skierowane są do pracowników firm/przedsiębiorstw i instytucji, którzy obsługują zagranicznych klientów, pracują lub będą pracować w międzynarodowym środowisku zawodowym. Znajomość różnic interkulturowych daje im szansę i możliwość przygotowania oferty zgodnie z oczekiwaniami przyjeżdżających obcokrajowców, właściwego zinterpretowania ich zachowania i komunikowania się, zrozumienia potrzeb oraz zapobiegania powstawaniu problemów i konfliktów.

Program:
        1. Modele kultury i komunikacji interkulturowej.
        2. Klasyfikacja kultur europejskich (wybór).
        3. Różnice kulturowe w komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
        4. Kulturowo uwarunkowane zachowania klientów i partnerów zagranicznych.
        5. Znaczenie różnic kulturowych w przygotowaniu i realizacji profesjonalnej oferty.

Program realizowany jest w formie warsztatów, z wykorzystaniem praktycznych ćwiczeń i analizy przypadków. Pod okiem doświadczonego trenera uczestnicy mają możliwość kształtowania i podnoszenia swoich umiejętności komunikowania się z obcokrajowcami, otwartości i elastycznego reagowania na ich życzenia i potrzeby, jak również uwzględnienia różnic kulturowych do optymalizacji obsługi zagranicznych klientów i kontaktów z zagranicznymi partnerami. W programie warsztatów możliwe jest wykorzystanie materiałów i analiza indywidualnych doświadczeń interkulturowych uczestników.

Prowadząca:

Agnieszka Pietrus-Rajman – doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse, profesor dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, certyfikowany trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów w obszarze biznesu międzynarodowego dla przedstawicieli firm, przedsiębiorstw i instytucji Dolnego Śląska z zakresu internacjonalizacji biznesu, komunikacji interkulturowej i różnic interkulturowych. Absolwentka Szkoły Trenerów i Szkoły Tutorów-Mistrzów (Moderator), Akademii Studiów Interkulturowych (Uniwersytet Bayreuth/Niemcy) oraz Akademii Gospodarki i Zarządzania (Drezno/Niemcy).